årskrönika, part II

Andra halvan av året var också fin, speciellt sommaren. Men det har varit alldeles för mycket plugg under hösten. Men det har väl varit kul på sitt sätt. Har träffat massa roligt folk. Och lärt mig mer än jag kan komma ihåg. Hösten var lite jobbig på andra sätt också, deppigt och kallt. Så har inte lika mycket att skriva där, även om jag har världens finaste människor runt omkring mig som stöttar. 

Så här såg resten av 2008 ut, part II:

Juni, Juli, Augusti
Sommaren var fin! West Coast Riot med sjukt många bra band, och bra folk! Det blev en massa sol, bad och häng (när det inte regnade, då). Bodde med Christian en hel vecka vid Avenyn, och det var helt underbart. Passade på att gå på Liseberg, promenera i Slottsskogen och fika på Lejonet & Björnen. Avslutade sommaren med en soft vecka på Karpathos i Grekland.


Såg Millencolin för tredje gången det här året på Malmöfestivalen. Åkte ner med Henke och Sofia. Och det kunde ju inte bli annat än bäst. Träffade söta Tinna som vi fick sova hos också. Jag gillar Skåne!


September
Efter en massa velande om högskola började jag plugga Medie- och kommunikations- vetenskap på Göteborgs Universitet. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig egentligen, men MKV verkade lagom slappt. Där hade jag riktigt fel! Men det började bra ändå.

Jag gick över till Mac, och sen dess har jag aldrig haft problem med något tekniskt. Money well spent.

Oktober
Såg Magnus Betnér på Storan med Sofia, Henke och Christian. Skrattade så jag började lipa, men mot slutet var jag mest äcklad. Vore en fin tradition att se Betnér varje år, man kan ju hoppas.

November
Hade klarat av första delen av MKV-kurserna, och det firades med världens godaste Strawberry Daiquiry. Det var vi värda som vi slitit!


Funeral For A Friend på Brew House var nice. Jag och Sofia blev alldeles för fulla, och gjorde nog bort oss lite. Men det bjuder jag på, för grymt kul var det.

December
Mycket plugg in i det sista, och jag gjorde klart kursen i Digital Bildbehandling samtidigt. Försökte julmysa så mycket det bara gick under tiden. Bakade pepparkakor, hade mysigt luciafirande, pyntade och tittade på fina julfilmer. I år hade jag tre julaftnar.


Nyår firades i Enköping med Christian. Lagade god mat, skjöt raketer och hade det lugnt och mysigt. Fick några frostiga och kalla dagar, tog långa skogspromenader och vilade upp mig. Så härlig avslutning på året.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback