Funeral For A Friend

Brew House, 13 november 2008

Spelningen på Brew House var mycket bättre än den i Stockholm. Mindre lokal (läs: fick inte plats med lika många emokids), och billigare i baren. Okej, inte bara därför. Det var mer drag på FFAF helt enkelt. Märktes att de hade roligt och ville vara där, speciellt Mr. Davies. Han var fullglad och skämtade hela tiden. Förra turnén mådde han ju dåligt och ville vara hemma istället, blir såklart inte lika roliga spelningar då. Och så var det bättre setlist, även om jag gärna hade hört fler låtar från förra skivan. Men jag var helt klart nöjd.


Jag och Sofia kände oss rätt gamla, även om vår mentala ålder är låg. Därför drog vi till baren direkt, där vi fick i oss rätt många cider. Precis innan Funeral skulle gå på scen såg vi att de hade Jäger. Vi hade nästan inga cash kvar, och de tog inte kort. Men killarna i baren fyllde upp så det rann över ändå. Det skulle de nog inte ha gjort. Har en känsla av att jag var en jobbig jävel. Men roligt hade vi. Vinglade runt och fnissade. Tror det var några skäggiga dudes från Alexisspelningen där, de tog kort på oss i alla fall. Eller rättare sagt, tog kort på mig med och en skäggig dude i smyg. Och sen på mig och Sofia. Ah, vad snygg man måste ha varit. Hazy eyes.

Union Square var väldigt bland, så hörde inte så mycket av det. För mesigt. Cancer Bats däremot var det mer drag i, I like. Fast våra andra "Canadian fucking darlings" var ju inte där. Jag har sån Alexisabstinens att det är helt sjukt. Cancer Bats har ju varit förband båda gångerna, så jag hoppades lite i smyg att de skulle gå på scen.

Men FFAF var ju inte helt fel heller. Jag och Sofia var pepp som bara den. Och setlisten som sagt: History, Escape Artists Never Die, Streetcar, Roses For The Dead, Juneau etc.

"You're all singing along reallyreally well, so why not? This is a song called History!" snacka om att jag och Sofia blev galna, hade väntat på den hela tiden. Speciellt Sofia som stod och viskade "History" varannan låt. Into Oblivion uppskattades också. Vi dansade och sjöng hela spelningen, good time. Och skrattade åt Matt som verkade hoppas att Timbaland skulle vara där.

Nu peppar jag Millencolin. Då kommer Henke vara där också. Och Fraz och Sebbe. Jag är sugen på shot race, men känns sådär att jag har salstenta två dagar efter. Men it's on. Kommer bli grymt.

PS: har nog aldrig lyckats ta så suddiga och fula bilder under en spelning, så tänker inte ens försöka göra något fint med dem. Här finns lite fina videos i alla fall, som jag inte har filmat. Däremot ser jag mig själv, uh.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback