millencolin i malmö

Malmöfestivalen, 21 augusti 2008

Det var ju ett tag sen, och jag skjuter alltid upp saker. Plus att bloggen har muppat, men nu är den som den ska igen. Måste ju skriva om Millencolin i Malmö med Sofia och Henke. Sjätte gången gillt. Millengänget får aldrig nog, sjunde gången blir 16:e december, and I can't wait! 

Resan började bra, jag fnissade hela vägen ner på tåget. Till dem andras förtjusning? När jag väl börjar kan jag inte sluta. När vi kom fram träffade vi söta Tinna på stationen. Åkte hem till henne och dumpade vår packning. Och efter det gjorde vi Malmö. Vilket innebar att vi sprang fram och tillbaks. Och letade efter Systemet. Vi tog hjälp av den fantastiska tjänsten 118 100. Skicka vilken fråga som helst i ett sms och du får svar. Sofia var smart nog att fråga hur mycket det kostade, efter det skickade vi inga fler sms. Men vi fick en hel del roliga svar. Som att det var Bobby, the doggy, som bajsat utanför Systemet. Och att Henke ser ut som en ung Pierce Brosnan. Innan spelningen hann vi göra slut på 90 spänn var, på en parkbänk med cider i handen. Minst sagt roligt tidsfördriv.


Flogging Molly var lika bra som vanligt. Det var drag på de irländska pysslingarna, som drack öl till frukost vid sjutiden. Det är helt omöjligt att stå still när de spelar. Devil's Dancefloor! Och det var om möjligt ännu mer röj under Millencolin. Vi stod såklart längst fram, till vänster. Framför en viss Mr Färm, vilket var rätt underhållande. Malmöpubliken var bra, fast jag vill ha ett riktigt gig där det bara är Millenfans. Grym spelning i alla fall, även om vissa fulla typer gjorde upplevelsen lite nasty. Jag var nöjd och glad när vi gick därifrån i alla fall. Efter en massa fniss från mitt och Sofias håll, som sov i samma säng såklart, lyckades alla somna hos Tinna. Tack igen för att du stod ut med oss! 


Dagen efter hängde vi med Tinna i stan och käkade på Subway, där en helt ny konstform föddes, fram tills vårt tåg skulle gå. Bra resa, minst sagt. Fint väder, bra festival och mina godingar! Och jag älskar Malmö och skånska, believe it or not! 

Let's keep in touch
Postat av: Sofia

klart ditt fnitter är till vår förtjusning ^^ tihi sova sked!

2008-10-02 @ 18:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback