where i want to be

Just nu skulle jag vilja promenera runt i ett höstruskigt London, insvept i en varm halsduk. Med Starbucks-kaffe i handen. Ta en sväng igenom Hyde Park och titta på alla färgglada löv och främmande människor med rosiga kinder. Gå till Convent Garden och kika in i alla mysiga butiker, som Kiehl's och Jelly Pong Pong. Jag skulle hitta på en ursäkt för att ta mig till Oxford Street varje dag och drömma mig bort bland allt underbart inne på Selfridge's. Och i fantasin skulle jag shoppa upp hela varuhuset. Jag skulle vara stammis på HMV, och alltid komma hem med billiga dvd-boxar.

Helst skulle jag bosätta mig där helt, om än för ett litet tag. Jag skulle bo i en liten, och rätt sunkig, lägenhet någonstans runt Bayswater kanske. Golven skulle vara klädda i heltäckningsmattor, och knarra sådär som golv bara gör i England. Men det skulle vara okej. På vintern skulle det dra lite kallt i lägenheten, och elementen skulle jobba för fullt. Vattenkokaren skulle gå varm och min lilla rosa termos skulle alltid vara fylld med te eller varm choklad. Men jag skulle ha en stor och mysig säng med massor av kuddar och täcken. Och ett burspråksfönster där man kunde sitta och kika på Londonbor hela dagarna om man var sjuk och hemma. På väggarna skulle jag ha mina fina Brian Ewing-tavlor, vykort och screen caps från Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Det skulle vara hemtrevligt.


Jobba skulle jag göra som copy eller något i den stilen. Men främst med mitt och Sofias projekt. Och jag skulle alltid bära med mig en MacBook i någon tjusig modell. Och alla mina godingar här hemma skulle såklart också flytta till London. Bara sådär. Vi skulle gå på spelningar varenda helg, och dricka blaskig öl bara-för-att. När vi tröttnat på tunnelbanan och alla avgaser skulle vi fly till Brighton eller Portsmouth så fort våren kom. Sitta på stranden och kasta sten i havet. Äta Ben & Jerry's-glass på piren och berätta spökhistorier om West Pier på kvällarna. Alla skulle vara lediga samtidigt, och nästan hela tiden. 


Var tvungen att lägga in två bilder från senaste resan, för jag längtar tillbaks så. Nu sitter jag i Partille istället och suckar fortfarande över essän och mig själv. Den rosa termosen är fylld med chai te i alla fall. Och i morgon är det över. Då ska jag till Bitter på Linné för post-seminarium. Och sen ha en mysig helg på Avenyn. Det är inte fy skam det heller. Hoppas eran helg blir fin. 

Let's keep in touch
Postat av: Dilli

hejsan, hittade dig på designadinblogg.se när du hade skrivit att du hade fått bort punkterna i din meny, hur gjorde du det? skulle vara tacksam för hjälp!



dilnia redar

Postat av: Me

Men det är inget fel på Partile..fast London...mmmm

2008-11-02 @ 19:26:22
URL: http://javcarbaloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback