nom, nom, nom!

Robin ska ju vara en renrasig whippet, men jag börjar tvivla. Tror minsann han har lite piraya i sig. Det är som att vara ute och gå med en .... dammsugare. Allt han ser åker in i munnen. Bäst tycker han om de gula blommorna ute på gräsmattan, då säger det bara: "nom, nom, nom!" Och så har han knipsat av varenda en. När jag säger knipsa menar jag bita så att käkarna slår igen med en smäll, han har blivit ett riktigt litet rovdjur. I går knipsade han av en tulpan när jag tittade bort en sekund. Men cigarettfimpar har jag råkoll på, de kommer han inte i närheten av. Varje dag är det muninspektion minst fyra gånger, så jag får pilla bort allt torkat gräs som han går och bär på. Lite hamster är han nog också. Just nu ligger han och sover med sin gosefilt. Men han måste somna i mitt knä, annars ligger han och gnyr tills han blir pigg igen. Och det orkar jag inte med, pappa och Lena får lära honom att klara sig själv.

Snart kommer pappa, då ska jag cykla hem och överraska lite. Sen blir det myskväll för hela slanten. Gissar på att jag kommer slockna rätt tidigt i natt, det där med att gå upp halv sex på morgonen är inte riktigt min grej.


Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback