12 months went by so fast

image158

Jag sammanfattade 2007 i bilder på bilddagboken och tänkte skriva några rader här också. Se det som en årskörnika, version light.

Skolan: Bal och student. Förstår fortfarande inte riktigt att jag har tagit studenten. Sista året var helt underbart, klassen var så tight. Det var FN-rollspel och projektarbete, och en massa 50 p-kurser som tog upp tiden. Jag saknar JM nu och alla underbara människor där.

Resor: Var i London med Sofia och Sara. Hann inte se speciellt mycket av staden den gången, men jag älskar verkligen London och vet att jag kommer åka tillbaks många gånger. Var i Grekland också, en välbehövlig vecka eftersom den svenska sommaren bestämde sig för att inte komma. Och så har jag varit på några små äventyr i Sverige; Trollhättan, Örebro, Malmö och Laboda.

Spelningar: Brand New, Bayside, Franky Lee, Nikola Sarcevic, Pier Pressure, Marissa Burns Trey, Early to Bed, Funeral for a Friend, Killswitch Engage, Far Above, Marionette etc. Många bra band, Brand New och Bayside i London var helt klart höjdpunkterna. Känns som en dröm att jag har sett Brand New, ett av de band som har betytt absolut mest för mig. Men 2006 är fortfarande det bästa året när det gäller spelningar, två resor till London för Give it a Name, Taste of Chaos och Rancid. Och antagligen mitt livs bästa spelning: Alexisonfire på Pustervik.

Jobb: Jobbade för ett tyskt företag några dagar på Svenska Mässan och hängde med en vecka på Amnesty. Sista passade inte mig alls, stod inte ut med alla idioter man var tvungen att tackla på stan. Men ett fint gäng som jobbade på Amnesty, de saknar jag. Hade ångest över hur svårt det var att hitta jobb, och hur dålig jag var på att söka rimliga tjänster. Fick fast tjänst hos My Academy tillslut som pedagog. Och jag trivs fortfarande jättebra, fast jag skulle snarare kalla mig barnvakt/läxhjälp. Fick sålt två bilder och hade en fotoutställning, även om det inte var något att skryta med.

Allt annat: Det är svårt att beskriva alla känslor och upplevelser under ett år, så jag tänker inte ens försöka. Det viktigaste har varit alla söta människor jag har umgåtts med och alla skratt. Har märkt att jag inte skrivit så mycket negativt, men det är väl så det brukar bli med minnen. Man sorterar ut alla fina delar och resten finns kvar någonstans där man inte gärna gräver allt för ofta. Klart det fanns mindre bra stunder under det här året, men nu i efterhand kan jag säga såhär: it was all for the better. Och jag har så bra känsla inför 2008. Bring it on!

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback