framtid och vår

Åh, en liten glädjande tanke. Jag ska inte göra högskoleprovet i år! Det var verkligen hemskt, inte alls min grej. Och nu börjar jag bli väldigt stressad över mitt beslut om att söka något till hösten. Jag vet helt enkelt inte. Lärarprogrammet känns sådär, media känns sådär. Jag vill inte söka något som känns sådär. Fast samtidigt vet jag inte om något skulle kännas bra just nu. Ibland önskar jag att jag inte hade varit duktig på att plugga. Att jag inte hade fått bra betyg. Nu har jag så höga krav på mig själv, jag "måste" plugga något seriöst och svårt. Önskar att jag kunde plugga till fotograf och skita i om jag får jobb eller inte, och inte känna att jag kastar bort mina betyg. Eller make up-artist, tror jag skulle vara skitkul och passa mig. Men det är ju inte lätt att försörja sig på det heller. Varför vill jag inte bli något tråkigt och praktiskt? Någon som har lite råd, kanske? Martin flytta hem och få mig att känna mig sådär lugn igen.

Det känns i alla fall bra att jag kommer vara påväg hem från England samma dag som högskoleprovet är. Denial is the shit. Skönt att det börjar bli vår också, har gått runt och njutit av solen mest. Och slitit med att få bort vävtapet i några timmar. Av någon anledning tycker jag det är rätt skönt att syssla med något så monotont och tråkigt. Men mina leder gillar det inte.

Let's keep in touch
Postat av: sara

petra är ju make-up-artist, hon försörjer sig inte som det men det räknas. tycker du att det är roligt så utbilda dig! (det tar inte så lång tid dessutom)

Postat av: Sofia

sara är en smart flicka tycker jag, lyssna på henne.

2008-02-20 @ 12:18:21
URL: http://dontyoudareforget.blogg.se
Postat av: therése

mjo, men typ 30 000 känns lite surt om man inser att det är helt fel. bara för att jag tycker det verkar vara "en kul grej" nu. åh, beslutsångest.

2008-02-20 @ 12:53:01
URL: http://sictransitgloria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback