364 dagar kvar

Till nästa jul, thank god. Det är rätt skönt att julen är över. Den har varit fin och mysig, men rätt uttröttande. Julafton firades hos pappa och Lena med Jonas, Fia och Inger. Kalle Anka, julbord, gran som dränktes i julklappar. Allt det där vanliga. Jag vet inte, men hade nästan känts skönt att skippa det där. Veckorna innan är så hysteriska att alla bara är trötta när julafton kommer. Det ska lagas mat och stressas i jag-vet-inte-hur-många-timmar. Well, well. Jag är väldigt glad över allt fint jag fått i alla fall, och över att få ha tagit det lugnt med alla jag tycker om.

Vi spelade en massa spel, mest charader som blev helt vansinniga tillslut. Och som vanligt var det fullt krig mellan lagen, men det är så det ska vara. Robin var överlycklig när det var paketpapper över hela golvet och somnade helt utmattad i en liten hög i soffan. Det gjorde vi andra med. Fin kväll i alla fall. Julen är rätt bra ändå.

Nu i mellandagarna ska jag bara ta det lugnt och försöka bli helt frisk. Blir trött bara av att tänka på rean när man nyss har blivit överröst med massa julklappar. Jag orkar verkligen inte med det där. Men kommer väl få ge mig ut någon dag för det finns lite grejer jag behöver. Och ska försöka hinna ta några öl (läs: cider) också. Over and out, nu ska jag iväg.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback