just give me medicine

... prescribe me anything. Kändes lite så i dag. Hostade större delen av natten, och hade inte blivit bättre när jag vaknade. Så det blev läkarbesök. Gick jättefort: han kollade i halsen, kände på bihålorna och i ansiktet, jag fick ta odling och sänka (?) och sen var det klart. Hade satt sig lite på bihålorna, och han trodde det var på väg ner i lungorna. Så nu har jag antibiotika för inflammation av både och. Och för hostan, och lite annat. Känns skönt att veta att det kommer bli bättre nu. Men mindre rolig vecka jag har att se fram emot, doserna varar åtta dagar ungefär. Massa biverkningar jag känner av redan, som: illamående och yrsel. Väldigt trött också. Och eftersom jag ska undvika solljus så kommer jag vara inne mest, säkert för trött för att göra något ändå. Men så bor jag i Göteborg, så jag kommer nog inte missa så mycket sol. Jag blir alltid nojig av att äta medicin, gillar inte att stoppa i mig saker som jag inte riktigt vet vad det är. Och en av medicinerna innehåller morfin-etyl, som ska dämpa hosta och vara smärtstillande, brukar användas för att få rus. Och är beroendeframkallande. Fattar inte vilka idioter som försöker få såna rus tror väl att det är ren morfin och får stå ut med smaken och biverkningarna.

Känns så segt att bli sjuk just nu också. Jag hade ju peppat att börja jobba (dem från World Trade Center Göteborg ringde upp och jag fick säga nej) och få någon sorts vardagsrutin. Nu blir det en till vecka av tristess. Ring eller nåt, va? Och nu ska jag sova, god natt. Puss.


Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback