trafikskola och kinderägg

I dag har jag spenderat fyra timmar på trafikskolan i Gamlestan. Nu är jag rätt trött, men känner mig peppad till att börja köra. Grym pedagog också, jag skratta så jag fick ont i sidan men allt viktigt fastnade. Min pappa briljerade en hel del, nästan lite läskigt. Det var något test om uppfattning, läraren hade ritat upp massa streck på ett overhead-papper tidigare under dagen, inga staket utan helt enskilda streck, visade pappret i tre sekunder och bad oss gissa. Pappa svarade "32" stensäkert, och läraren blev helt paff, var tvungen att räkna strecken en gång till och konstaterade att det stämde. Sedan gjorde pappa om samma sak fast med 21 och 16 streck. Kanske en ny superkraft som i Heroes. Eller så är det en del pokerspelande som satt sina spår.

image95


Blev rätt nostalgisk av att gå runt i Gamlestan. Åker förbi där rätt ofta, men har aldrig gått runt i mina gamla kvarter. Vi var och tittade på porten och pratade gamla minnen. Hälsade på pappas jobb också. Det märks att jag brås på honom. Jag och Sofia inredde redaktionerna i skolan med Kinderäggs-leksaker. Samma sak hade pappa gjort på jobbet, och ritat Fred Flinta-teckningar och samlat julbockar. Han är så söt min far. Jobbarkompisarna också. I morgon (eller i dag, jag borde sova) ska jag till Lerum och hälsa på, finns många godingar där också.


Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback