fork and knife

Gårdagen blev inte alls som det var tänkt. Somnade först efter fem och var helt borta när jag vaknade vid tiotiden. Orkade inte med stan. Fixade lite hemma istället och sen kom Sofia hit. Vi planerade lite projekt och spelade alldeles för mycket tv-spel. Jag älskar att vi är så nördiga.

En liten irriterad rant bara: varför ska Sverige vara så efter? En ny Brand New låt (the irony), Fork and Knife tidigare känd som Untitled 7 från demon, skulle släppas på iTunes Store i dag. Det skulle vara "worldwide" men bara bekräftat i USA, Kanada, UK, Italien, Belgien, Holland, Norge och Australien. Men inte här. Jag menar, Norge? Blev besviken, har till och med 30 gratis nedladdningar som man fick på Funeral for a Friend. Låten går att få tag på ändå, jag ville bara göra det på riktigt. Gillar den känslan. Precis som när jag lyckades hålla mig från att lyssna på The Devil and God ... till dess att jag höll skivan i handen. Får testa i morgon, vi är ett u-land i vissa sammanhang. Antagligen dagens överdrift, men ändå. Sen måste jag gnälla över att Brand New är lite jobbiga att söka på, men jag älskar dem ändå. Don't worry.

Blev kallad konstnär i dag av en kompis jag inte träffat på länge. Jag blev alldeles rörd, även om det inte stämmer så bra. Jag saknar alldeles för många personer, hela tiden, och har svårt att släppa det. Blev glad att höra att någon tänkte på mig också. På tal om Facebook, i mitt väldigt interna inlägg här under, hittade jag och en barndomskompis från Bergsjön varandra där. Vi har inte setts på över tio år. Har mer eller mindre bestämt date nu, exciting. I morgon ska jag försöka ta mig in till stan. Har massa halvplanerade saker, kanske fika, shoppingrunda och middag på kvällen med en polare från Falkenberg. Mys. Vad jag egentligen borde göra kan vi skita i just nu.


Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback