tvåbarnsmorsa

Jag är tvåbarnsmorsa två dagar i veckan, kan man tro i alla fall. Det börjar gå på rutin nu. Börjar med att hämta Isak på skolan. Försöker prata lite artigt med hans fröknar, svarar på tusen frågor från alla barnen på fritids. Kollar att allt är med: ryggsäck, gympapåse, vantar, mössa, läsläxan ... just det, Isak också. Promenera hem, det tar nästan tjugo minuter eftersom vi spelar fotboll med kottar på vägen. Fixa mat med grabbarna, äta, göra läxor, spela fotboll, mysa med den tjocka katten Bamse, och sen krypa upp i soffan med två trötta killar som spelar Bajt Fajt (men nu har jag lärt dem stava det riktigt, är jag bra morsa?) på deras laptop. Jag lånade Så tar du ut din lön i choklad av Filip och Fredrik ur bokhyllan. Sofia har lovat att fria nästa gång we go sh-shake it shake it på Sticky. Tror vi blir en fin, men lite dysfunktionell familj. Nu ska jag sova, min hjärna är full av vampyrer, varulvar, riddare och jag vet inte vad.

Let's keep in touch
Postat av: IMT

naaw va mysigt:)

Postat av: Sofia

vadå dysfunktionell (shit det var jobbigt att skriva det ordet!) vi kommer bli den bästaste och mest ORGINELLA familjen i världen. man måste välja sina ord ^^

2007-11-30 @ 21:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback