trainspotting

"The sweat wis lashing oafay Sick Boy; he wis trembling. Ah wis jist sitting thair, focusing oan the telly, tryin no tae notice the cunt. He wis bringing me doon. Ah tried to keep ma attention oan the Jean-Claude Van Damme video."

image110


Läser Trainspotting nu. Inte helt lätt att komma in i språket. Ser rätt kul ut när alla "I" blir "Ah", och "all" blir "aw", etcetera. Ska göra en ordlista med alla mina favoritord om jag lyckas ta mig igenom boken, bra att kunna om man vill lära sig deras slang liksom.

I dag har jag varit tråkig. Inte gjort så mycket alls, handlat och letat födelsedagspresent. Nu har jag träningsvärk i armarna efter att ha burit hem allt. Har precis hunnit ta ett bad innan dem stänger av värmen här, jag har förberett med stickad myströja och tofflor. Burr. Nu ska jag bädda ner mig i soffan och äta tv-middag, för jag hade visst glömt av att äta i dag. Det var därför jag var hungrig, news flash.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback