you're not your job

"You're not how much money you have in the bank ... you're not your fucking khakis." Tyler Durden. Jag är bra på att citera Fight Club. I alla fall. I got the job. Intervjun på Amnesty gick uppenbarligen bra. Första jobbintervjun för mig, men gissar på att den var rätt annorlunda. Jag och två andra tjejer skulle intervjua varandra, och sedan berätta om någon av de andra för den projektansvarige. Efter det var det lite face-to-face med en i personalen. Men det var kul, och gruppen blev tight direkt. Distriktkontoret i Göteborg var mysigt, och det kändes som att alla som jobbade där var en liten familj. Två unga killar från Stockholm var ansvariga för oss. Tror jag kommer trivas på Amnesty. Fast jag är lite nervös. Utbildningsdag nästa tisdag, betald, och sedan är det tre provdagar som också är betalda för att se om jag trivs med jobbet. Hoppas det går bra, man måste tydligen värva ett visst antal medlemmar varje dag. Känns lite sådär med tanke på att folk har utvecklat olika taktiker för att undvika alla värvare. Men funkar det inte så funkar det inte. Då har jag i alla fall fått erfarenheten, och nåt att sätta på mitt CV. Wish me luck.

Sedan åkte jag och pappa upp till farmor som fyller år i dag. Hon är så liten och blek. Har inte sett henne på flera månader, hon har inte ens velat att jag och mina småkusiner ska komma på besök. Men nu börjar det bli bättre, hon är söt farmor. Och i kväll ska jag leka med Sofia.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback