studenten + come summer times

Viktor har varit här en vecka, åkte hem i går på vår ettårsdag. Men vi har hunnit fira, sen i fredags när jag tog studenten. Det var en helt overklig dag, den kunde inte ha blivit bättre. Började med champagnefrukost hemma hos Fredrik med hela klassen. Jordgubbar doppade i choklad med skumpa och alla mina favoriter. Efter det åkte vi tillbaks till skolan där vi lyssnade på en del tal, och väldigt fina dikter som inkluderade "Therése vackra hår kommer alla komma ihåg" + att jag och Sofia kommer bli rockstjärnor eller vinna melodifestivalen. Studentlunchen hölls i en full gympasal. Kommer aldrig att glömma hur nervös Lars var innan han skulle gå upp på scenen, eller hur fin låten var. Och sen var det väntan till utsläppet. Fattar fortfarande inte att det är över. Allt gick så snabbt, och det var galet mycket folk överallt. Jag dränktes i blommor och alla möjliga saker. Har fortfarande märken efter alla band runt halsen. Men det var värt. Sedan cruisade jag och mina girls runt i en cab. Dagen avslutades med studentfesten på Park Lane. Var grymt roligt, shakade hela natten på dansgolvet. Top-notch.



Nu är sommaren här, kan inte vara bättre just nu. Har grillat en massa de senaste dagarna. Och har lyckats bli solbränd efter att jag och Viktor firade vår ettårsdag vid Aspen. Nu ska jag ut i solen igen och äta melon. Ska försöka få bort ränderna efter linnet lagom tills på lördag också. Får se hur det går.


*

Det gick sådär att få bort ränderna, men fick färg. Har skrivit ut x-antal dokument och kontrakt nu. Fattade aldrig att det skulle vara så seriöst att vara värdinna tre dagar på en mässa. Galet. Nu ska jag läsa igenom min project description och alla dress codes så jag är redo för min briefing. Verkar som att jag är ensam med att jobba på invigningsfesten, förutom min supervisor och andra höjdare, det är lite läskigt. Jag ska sluta noja nu, och äta jordgubbar från trädgården.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback