hallucinations

Mässjobb i går/i natt. Både roligt och tröttsamt. Roligt för att alla som jobbar där är grymma, och för att läkare är roliga när dem är fulla. Tröttsamt för att jag jobbade nio timmar utan någon rast, mina fötter är döda. Jobbade med fyra tjejer och Nick vid dörrarna först, kollade badges och att ingen alkohol lämnade lokalen. Lätta pengar med andra ord. Resten av kvällen var jag runt i lokalen, hjälpte förvirrade delegater med allt möjligt. Fick en hel del konstiga frågor och förslag, men det var nice. Gick runt med walkie-talkie med öronsnäcka, därav nicket "CIA-Tess". Efter ett tag upptäckte jag att Nick var svensk/britt och att vi pratat engelska helt i onödan. Han svarade "ja" åt mig när en fransk, ung läkare med Batman-slips bjöd upp mig. Men annars var det rätt seriöst, förutom Clabbe som var DJ. Vi dansade fågeldansen, och han förstörde alla låtar genom att rappa eller upprepa allt i micen. Fast det verkade vara uppskattat ändå, runt 3000 pers som var där.

När jag kom hem var jag helt galet trött. Men var ändå vaken fyra timmar efter det. Hallucinerade. Trodde att jag fortfarande jobbade och att det var folk i mitt rum som inte lämnat lokalen än. Så jag låg i min säng och log. Tänkte att jag inte kunde somna innan alla gått, för det vore oartigt. Tillslut frågade jag Nick "Um, when are they leaving?", såklart svarade ingen. Det var rätt sjukt. Men jag är nog fit for fight på måndag igen. I dag ska jag vara ute i solen och slappa.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback