"but i am le tired"

Jag är le tired for real, citat från "The End of the World"-videon som räddade många FN-rollspelsdagar. I alla fall, alla sa att man skulle vara helt färdig efter första värvdagen, men först nu känner jag av allt slit. Vi drog iväg ett litet gäng till Trollhättan i dag för att värva, gick väl helt okej. Fick reda på att Amnesty har värvat 1000 nya medlemmar i Göteborg genom F2F som började i maj. Har ökat antalet med 1/6 i området, det är grymt jobbat. Det var peppen. Fick igång massa samtal och jag värvade tre, en på 75. Fast målet är ju fem per dag som sagt, får se om det blir förlängt kontrakt eller inte. Finns många som bara lyckas värva en eller två vissa dagar. Beror rätt mycket på tur och väder. Trollywood var bra, skön och avslappnad stämning och lite sol. Såg tyvärr inte till Dallas Green-kopian. Men vi stressade på bra. Insåg rätt snabbt att det bara är Tommy som är lite slapp, vi satt och snackade med en gubbe säkert en halvtimme i går om ingenting. Han hade många teorier. "Kaffe är bra för magen! Och sån där drickyoghurt, och öl! Fast inte samtidigt, det är inte gött. Öl är bra inspiration för hjärnan, det vet ni? Gärna nikotin också, fast inte för mycket för då får man cancer i lungorna." Sen tyckte han att jag och Tommy skulle gå och leva livet för att vi är unga, men han formulerade det inte så. Go figure. Men man träffar många intressanta människor när man är ute på stan, nu kanske det här inte var bästa exemplet. Men de flesta har en positiv bild av Amnesty och kommer fram och pratar Guantánamobasen eller vädret, eller andra mindre seriösa saker. I morgon är sista testdagen, vi kommer att vara på Linnégatan. Sen får jag se vad som händer. Är nöjd med att jag klarat de här dagarna med tanke på att jag har varit sjuk en vecka nu. Men just nu orkar jag inte mer jobb, känner mig ungefär så som jag ser ut på min ID-bricka.


Let's keep in touch
Postat av: sofia

fucking kangaroos. but they'll be dead soon.

2007-06-29 @ 19:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback