årskrönika, part I

Egentligen går det inte att sammanfatta ett helt år på nåt bra sätt. Det är ju alla små detaljer, alla skratt och alla personer man umgåtts med som gjort det speciellt. Men jag gör ett försök ändå, en light-version över saker jag gjort. För det har hänt en hel del som jag aldrig vill glömma. Sen att det är indelat i år eller månader har mindre betydelse.

Ungefär det här gjorde jag 2008, part I:

Januari
Året inleddes med att vara vrålförkyld tillsammans med Sofia. Vi huttrade vid Masthuggskyrkan med fyrverkerier, skumpa och nyårspuss vid tolvslaget. Efter det gav vi upp och åkte hem till mig. Kurerade oss i min säng med tv-spel första januari. Men tillsammans med världens bästa tjej är det ingen dålig start på året.

Jag fyllde 20. Vilket inte var en så stor grej egentligen, men jag har passat på att gå på systemet en del. Och jag fick himla fina presenter.

Februari
Såg Jimmy Eat World i Stockholm. Och spelningen var sweet! Längst fram och alla sjöng med. Mycket mer kunde jag inte önska. Jag och Sofia gjorde Stockholm, drack goda drinkar och jag däckade på vandrarhemmet à la Marla Singer. Och Sofia friade!


Sand is overrated: söta drinkar, söta filmer och en söt grabb. Det skrev jag om Christian första gången.

Mars
Såg Dead By April med Sofia och Cattis på Gamle Port. Men jag minns hemgången bättre än utgången. Som slutade med kundvagnsrace och kraschlandning i en buske.

Jag var ute på Lindholmen hos Christian en massa, lekte i snön när den väl kom och åkte iväg på SPA med mamma när hon fyllde 50.

April
Bästa månaden på hela året. Eller bästa månaden någonsin. Jag och Sofia åkte till England för att se City and Colour. En kombination av vårvädret, sydkusten, pirerna, britter, Attack In Black-grabbarna och Dallas Green gjorde resan helt perfekt. Jag har nog aldrig varit så lycklig, eller skrattat så mycket. Eller saknat något så mycket när det var över. Men det är ingen idé att försöka förklara alla känslor. Det är bara True Love.


Någon vecka senare åkte jag till Örebro med Sofia och Henke, för att se Millencolin första gången det här året. Och det var en sjukt rolig resa. En massa skratt, flum, shots och en grym spelning! Tight setlist, en borttappad sko och massor av guldkonfetti. Inget slår Millen på hemmaplan. Fraz och Sebbe var lagom dragna och roliga också. De träffar man alldeles för sällan.


Våren i Sverige var fin den också. Körsbärsträden slog ut och solen sken. Jag trivdes på mina jobb, och med det mesta.


Maj
Fortsatte lika bra som april, våren var helt lovely! Hämtade hem Robin, Sunshine in the Rain, med pappa och Lena. Robin var så liten och söt då, låg mest och sov i mitt knä. Det var en himla massa valppassande ett tag, men det var mysigt. Nu är han stor och helt bananas, men lika söt.


Jag tatuerade mig! På Bring It On Tattoos av en galen, men helskön, amerikan. City and Colour-svalan blev det på min och Sofias fot. Nu är vi soulmates for ever and after. Och jag är så nöjd. Det var en rätt jobbig vecka när den läkte, men lätt värt det! Hade gått och längtat efter tatueringen i ungefär ett år.


To be continued ...

Let's keep in touch
Postat av: Sofia

det var minsann ett himlans bra år ändå, so far... daaaaaallas! adoptera oss!

2009-01-05 @ 19:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback