jimmy eat world

Debaser, 5 februari 2008

Okej, Stockholm och Jimmy Eat World. Igen: så sjukt bra! Bästa av allt var att få skratta med Sofia. Vi skrattade nonstop nästan. Speciellt på tågresan upp, jag tror vi uppfattades som två jobbiga jävlar. 

När vi kom fram drog vi runt på stan, vilket blev rätt misslyckat egentligen. Så går det när man kollar upp grejer innan. Vi blev bekanta med tuben och läste kartor i alla fall. Sofia: "Åh, jag är såå bra!" Jag krossade hennes bild som kartmeister genom att påpeka att hon höll den uppochner. (Men du är bäst ändå, räddat mig genom många orienteringar.) Urban Outfitters däremot var tokigt sött, inte för att jag köpte nåt. Anyway. På vandrarhemmet käkade vi, skrattade lite till som om vi inte redan hade kramp, och fixade till oss. Men viktigast av allt. Sofia friade! Gick ner på knä och allt. Hon frågade om jag ville vara hennes vän för evigt och höll fram asken med ringen i. (Egentligen menade hon "damn you're fine, marry me?") Jag svarade 'ja' och efter det dansade vi iväg till Debaser.

Vi började med att hänga i baren och blev kanske liite överförfriskade. Alla drinkar hade väldigt söta namn, som Sad Punk och I Bleed. Emo. Vi drack Blown Away, och damn den var god. Förbandet var riktigt soft, aussies. Sparkadia, jag ska nog ge dem en chans.


Jimmy Eat World, riktigt sweet var det! Speciellt Sweetness, gosh. Definitivt med på topplistan över alla spelningar nu. Vi stod nästan längst fram i mitten, i slutet hamnade vi längst fram som det alltid brukar bli. Stämningen var på topp, och allsången fick mig att rysa. Party helt enkelt. Mr Adkins var verkligen helt dränkt i svett. Hett tyckte jag, Sofia tyckte jag var störd. Kanske inte så hett när man fick sig en liten dusch så fort han slängde med håret. Men vilken energi. Ni som tycker JEW är dåliga live: shut it. Att det var segt när dem spelade innan Green Day berodde på att bara första raden sjöng med och dansade. Nu kändes det som att hela Debaser skrek och hoppade. Titta på videon, allsången var mäktig och väldigt ... eh, vacker. Speciellt en svinlång snubbe bakom oss, han spelade luftgitarr runt mig och var allmänt störig. 

Speciellt många lugna låtar var det inte, så videon ger kanske inte en så bra bild av spelningen, men Hear You Me var den låten som fick mig att bli mest lipig. Synd att man inte fick höra Kill, Get It Faster, If You Don't, Don't och massa andra godingar. Men jag tror ändå inte det kunde blivit mycket bättre. Kanske om jag fått tag i setlisten som jag nästan hade, jag och Sofia skulle delat på den ju. Dumma.

Hemvägen var vinglig och fnissig. Så fort jag kom innan för dörren lyckades jag glida av sängen som Marla i Fight Club. Sedan låg jag på golvet och skrattade bra länge. Åt vad kommer jag inte ihåg, men det var säkert inte så roligt. Det räckte med att Sofia sneglade på mig för att jag skulle brista. Kul hade vi i alla fall. Slutsats: Jimmy äter världen!

PS: det är inte jag som har filmat. Vi stod som sagt längst fram.

Let's keep in touch
Postat av: sara

men ingen kellerman?

Postat av: therése

ingen kellerman eller filip, fast jag spanade som bara den. inte ens musse.

2008-02-10 @ 12:54:41
URL: http://sictransitgloria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback