movie weekend

I torsdags åkte jag och Sofia in till Gamle Port för att se Dead by April med Cattis. Det var rätt tomt, men trevligt. Och bandet var bra. Först när jag och Sofia skulle hem upptäckte vi hur lättpåverkade vi egentligen är. Men det gjorde kylan och promenaden lite roligare, bortsett från att vi fick stå ut med två Skövde-bor ett tag. "Men vi ska inte hem, vi ska sova hos er! Vad sägs om ett torsdagsskott? Det är så skönt!" Losers, gissa om vi rymde ifrån dem fort. I Partille blev det kundvagns-race och skrattattacker.

image195

I fredags var Henke här, vi tittade på Alvin and the Chipmunks som var hur söt som helst. Jag vill ha en liten jordekorre! Helst en animerad. Jason Lee, från My Name Is Earl, är också bra söt. Efter filmen peppade vi Millencolin. Kommer bli grymt att se de på hemmaplan i Örebro.

På lördagen blev det ännu mer film hos Christian. Science of Sleep, som jag inte alls fattade grejen med. Men kulisserna var söta i alla fall. Black Sheep var bara sjuk, men vad hade man väntat sig när man ser en film med mördarfår. Lost in Translation var däremot riktigt söt, måste nästan se den igen. Och hela kvällen var väldigt mysig. Mindre kul att åka med sista nattåget hem, det stank hamburgare i alla vagnar.

Och i dag blev det Sweeney Todd på bio med Sofia och Bokis. Den var galet bra, massa blod och Deppan såklart. Bonham Carter är inte att leka med heller. Och jag gillade att det var en musikal, de sjunger riktigt bra. Snyggt filmat och miljöerna var underbara. Tim Burton is the man, helt enkelt. Se den! Om du inte lider av blodskräck.

Let's keep in touch
Postat av: Viktor

sjukt vad du peppar film nu! :)

Postat av: therése

har bara blivit så, sett filmer för en hel månad nu haha.

2008-03-04 @ 21:32:42
URL: http://sictransitgloria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback