funeral for a friend!

Tyrol på Gröna Lund, 1 oktober 2007

När vi kom fram till Tyrol gick vi först till baren och sen satte vi oss vid ett bord där vi drack svindyr öl och cider (58 spänn, jeez). Och såg dem två förbanden. Sen drog vi ner till golvet där vi väntade på Funeral for a Friend. Jag vet inte hur många gånger jag viskade "Matt Davies" i Sofias öra. Men tillslut kom han ut med resten av bandet. Into Oblivion är en så bra öppningslåt, jag rös och det var bra stämning. Spelningen var riktigt bra, allsången var mäktig. Speciellt till Juneau. Måste ge lite cred till publiken ändå, trots att jag klagade på att den bestod till emokids till största delen. Lite kul att jag har "upptäckt" Funeral igen, för tre-fyra år sen lyssnade jag på dem jättemycket. Finch-perioden då också tror jag. Och nu blev jag kär igen i samband med nya skivan. Så det var speciellt att se dem live, alla texter satt kvar. Älskar nya skivan, den är mysig. Och att den handlar om Matts fobi för vatten och havet är sött. Han dissade några emokids också:

Matt: "Did anyone see us opening for My Chemical Romance?" 
Emokidsen fjortisskrek ännu högre.
Matt: "Yeah ... I tought it'd be you guys." 

Eller så vara det bara jag som uppfattade det som en diss eftersom jag tycker det är kul. Tråkigt att spelningen var slut så tidigt bara, speciellt när vi skulle fördriva hela natten i Stockholm. Eftersom vi inte kom med bussen gick vi tillbaks mot centralen där vi släppte av Tom och Linus. Sen började sju timmars väntan. Stockholm by night är fint, fast den gick segt. Men vi överlevde, och det var det värt. Fler spontanresor, tack! 


Funeral for a Friend - Walk Away
Senaste singeln, fin video. För er som inte hört nåt med FFAF, se den!

Let's keep in touch
Postat av: Tinna

Hihihi, emokiddissar ftw!

2007-10-08 @ 20:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback