l'esprit d'escalier

Jag är helt slut, siktar på att lägga mig om en halvtimme ungefär. Men utekvällen i går var intressant. De flesta av våra teorier besvarades. Och jag och Sofia blev game'ade! Ni vet, Neil Strauss. Det roliga var att jag kände igen flera repliker, som killen övat in rakt av. Åh, jag borde sagt något i stil med "Var boken bra? The Game, alltså ..." Men, l'esprit d'escalier, typ: man kommer alltid på rätt sak att säga när man går därifrån. Bokis och Sofia fnissade åt mig som stod ut med killarna. Men det var i forskningssyfte. De andra i gruppen drog sig hem rätt tidigt, men jag och Sofia stannade kvar en stund. Lite party måste man ju vara.

Var tvungen att ställa klockan på kvart över sex för att hinna duscha. Efter att ha gått och lagt mig två. Det förklarar dödströttheten. Jag och Sofia laddade upp med mocha latte på Espresso House, yum. Hela förmiddagen gick åt till att skriva manus och rollspel till redovisningen vi skulle ha bara några timmar senare. Bra att vår grupp var ute i god tid ... Men tror det gick bra, kickass! Jag och Sofia var i alla fall bäst på att spela fjortisar, och fick hela klassen att garva. 

Fikade med Christian efter skolan innan han skulle hoppa på tåget. Jag är lite höstdeppig nu, helt plötsligt är det jättekallt. Och jag vill inte sova ensam i natt. 

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback