millencolin i pennybridge

Conventum, 12 april 2008

Helgen i Pennybridge var helt grym. Tåg upp med Henke och Sofia, och för en gångs skull gick det riktigt fort. Kanske för att Henkes säte gick sönder och vi fick glida i första klass, eller "åka grädde" som konduktören sa. Jag tror hon var från en annan planet, kollade inte våra biljetter och använde ordet "sällis". När vi kom fram gick vi och käkade på samma ställe som sist jag och Sofia var i Örebro, lika gott den här gången. Utelivet suger verkligen, men salladsbarer har de gott om. Fast alla vet nog vad jag föredrar ...


Bland det första vi såg på vandrarhemmet var en mamma i Millencolin-tisha, lovande. De har en del old school-fans alltså, men det är sött. Fanns rätt många andra fans på stället också, som spelade hög musik och hade rolig dialekt. Men vi stannade inte där så länge, utan såg till att vara på Conventum vid sju. Den här gången var det fullt med skate punkare istället för journalister. Vi hittade till baren direkt och stod och snackade skit och provade shottarna. Sen kom Fraz och Sebbe, som antagligen hade haft rätt mycket mer att dricka, men de är grymt roliga och hade såpbubblor. Vi hörde inget av förbanden, men när Millencolin körde igång blev det helt livsfarligt. Sofia tappade ena skon och jag kämpade för att behålla mina på. Lyckades göra en störtdykning ner för att knyta fast de igen. Sofia fick tyvärr vänta med att hitta sin tills spelningen var slut. Men det hindrade inte oss från att dansa runt som galningar och sjunga (läs: skrika) med i alla låtar. WE'RE NOT READY FOR DETOX! Grym spelning, men jag ville ha mer. Grymt snygg scen också, med massa storbildskärmar och snyggt ljus. Och guldkonfetti, och Mathias Färm såklart, I can haz?

Efter spelningen velade vi mest runt, det var ju det här med att det inte finns några roliga uteställen i Örebro. Sist var jag och Sofia på Backstage, och det var helt dött. Så det blev att vi käkade på något kebabhak istället tillslut och sen drog vi hemåt. Sebbe dränkte oss innan vi kom tillbaks till vandrarhemmet. Men det gjorde inte så mycket, för det blev varmt och mysigt när jag och Sofia sov i samma nittiosäng. Fast Henke hade bäddat så fint åt mig i en överslaf. Sov hur gott som helst i Sofias säng istället, som vanligt, ändå var vi zombies vid frukosten. Tåget gick 11 och vi roade oss med att spela finns i sjön. Och så spådde vi varandra, jag ska gifta mig med George och Sofia med Adam. Vi är så mogna. Sjukt bra resa med mina favoriter. West Coast Riot nu, tack. Pretty please? Det kommer bli helt underbart, massa bra folk, massa bra band och förhoppningsvis sommarväder.

Let's keep in touch
Postat av: Sofia

mmm, sova sked. silence...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback