emo is back


Varning för gnäll! Jag tyckte att första kursen hade högt tempo, men den var tydligen rena drömmen. Får ångest bara jag tänker på resten av terminen. Två stora salstentor, föreläsningar, individuella uppgifter, och grupparbeten. Dessutom har vi nästan ingen direkt utsatt tid för att jobba med uppgifterna eller att plugga. Ungefär sju utspridda dagar "ledigt". Vi ska alltså hinna göra det mesta när man kommer hem efter föreläsningarna. Jag kommer med andra ord inte ha något liv alls den här terminen. Och under "jullovet" ska vi göra slutexaminationen. Someone just shoot me. De andra i klassen som pluggat innan säger att de aldrig varit med om en så jobbig kurs. Och de har ändå pluggat statsvetenskap, juridik, ekonomi och andra krångliga saker som jag inte förstår mig på. Det här borde inte vara nybörjarnivå. Blev inte lugnare av att höra att flera i den tidigare klassen fortfarande hade kvar omtentor. Jag får helt enkelt försöka uthärda. Fortsättningskurserna ska tydligen vara bättre. Jag ska försöka att inte vara så emo, och bli positiv istället. Gnälla av mig och ta nya tag. Om inte annat för min omgivnings skull. Vi är ju faktiskt grymma! Och det är intressanta ämnen. Bara salstentorna blir avklarade tror jag resten blir awesome.

Efter föreläsningarna i dag köpte jag den nya kurslitteraturen, var inte så pepp att bränna hundralappar på det. Men det framgick väl innan. Kunde bara köpa en bok av tjejen på MKV eftersom medieböcker uppdateras så ofta. Så nu är jag inte bara gnällig uan väldigt fattig också. Fikade med Markus efteråt och konstaterade att jag inte kommer hinna jobba så mycket den här terminen. Får söka varannan-helg-jobb till våren istället. Nu har jag precis badat en timme, somnade nästan i badet och känner mig helt bedövad. Fast det är rätt skönt, dämpar ångesten lite. Well, får se om jag orkar läsa nästan 200 sidor nu. I'm guessing not.

PS: var tvungen att gnälla av mig, sorry. Önskar att jag kunde säga att jag överdrev.

Let's keep in touch
Postat av: emma

stöööört! vi har det soft på mkv i jönet.

Postat av: therése

i know! pratade faktiskt om hlk i dag, vore soft.

2008-11-03 @ 21:40:31
URL: http://sictransitgloria.blogg.se/
Postat av: emma

kom hit och joina oss! eller kom på inflyttningsfest här i helgen och ta en titt på jönköping iaf :D

2008-11-03 @ 22:11:31
URL: http://svenssonemma.blogspot.com
Postat av: Sofia

back in black... tror du balken håller?

2008-11-04 @ 21:28:25
URL: http://dontyoudareforget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback