movies

I dag har jag samlat vuxenpoäng, lite i alla fall. Tvättat, städat, långpromenad etc. Lagade mat också, eller kokade en majskolv snarare. Så nu är det fint inför helgens happenings. Sen har Henke varit här hela kvällen. Jag bjuder på en pinsam bild på oss från klassresan i nian, då var man inte stor. Om jag ska bjuda på mig själv, så bjuder jag på Henke också, jag är så omtänksam (don't hate me). Anyway. Vi kollade Hostel 2 och den var inte bra, som väntat. Sen blev det en ny film som har biopremiär i morgon,1408, rätt störd den med. Men helt klart sevärd. Jag övertalade Henke att söka Digital bildbehandling-kursen, så förhoppningsvis kommer vi in båda två så vi kan ha workshops och photoshoots. Jag är peppad! Har pratat om bläckpatroner i dag, så jag måste sno ett inlägg från Henrik Schyfferts blogg. Har tänkt precis likadant.



Expedit.
Det blir 800 kronor.


Jag.
Va? För två färgpatroner? Det är fan dyrare än heroin!

Expedit.
Ja, en svart och en färg. Jag är ledsen.

Jag.
Vad kostar den där nya printern?

Jag pekar på en ny Epson som står bredvid kassan.

Expedit.
795 Kronor.

Jag.
Och då ingår...

Expedit.
Ja, då ingår det två färgpatroner.

Jag.
Så om jag köper en ny printer varje månad istället för färgpatroner så sparar jag 60 kronor om året?

Expedit.
Ja...

Jag.
Ok.

(Paus)

Expedit.
Jag vill att du ska veta att jag skäms.



Så klockrent. Tur att jag har Henke som kan köpa. Kolla videoklippen med Johan Glans på bloggen också, dem är söta.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback