killswitch engage

Kåren, 7 oktober 2007

Den som inte har listat ut att jag gillar livemusik är lite efter. Killswitch Engage på Kåren var det som gällde i söndags. Inte lyssnat så mycket på dem innan, men gillat det jag hört. Och live var det riktigt nice. Förbandet däremot var inte min grej, macho-metal går bort direkt. Killswitch har ju humor och egen stil. Gitarristen Adam D är dessutom helt sjuk. Den här videon ger en bra bild av vilken nivå det ligger på. Om inte annat så kanske den får alla "intelligent design"-människor (= tror inte på vetenskapens bild av evolutionen) att inse att vi är släkt med apan, haha.



I dag har jag mått rätt värdelöst. (Jag har upptäckt att jag nästan bara skriver "bra", "nice" eller "dåligt" om saker, ibland sträcker jag mig till "sjukt bra!" jag måste utveckla min vardagliga vokabulär lite, jösses alltså. Därav värdelöst.) Men det stämmer faktiskt, ont i hela kroppen. Vaknat under hela natten och sov lite på förmiddagen istället. En anledning till att jag har så ont i ryggen kan vara att jag står så konstigt på spelningar. Jag skjuter liksom fram höftbenet på något sätt, men lutar mig bakåt med ryggen så långt det går. Samtidigt som jag diggar. Det är inte alls medvetet, och antagligen inte bra för ryggen att stå som ett 's'. Den här bilden beskriver lite, jag har sämst hållning ibland. Fast oftast sträcker jag på mig. Långa utläggningar och många parenteser i dag.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback