världens roligaste jobb?

Första riktiga jobbdagen i dag. Jag var lite nojig över hur det skulle gå eftersom jag inte har hunnit lära känna grabbarna ordentligt. När jag stod och väntade på bussen på Frölunda Torg hann jag måla upp massa hemska scenarier. Tänk om Isak, lillkillen, skulle börja storgråta när jag kom för att hämta honom från skolan? Eller bara vägra följa med och ha ett krampaktigt grepp om klädstången. Det hade inte varit så konstigt, hur ska han kunna veta vad jag är för en skum typ. Men han sken upp som en sol och jag kunde andas ut. Han tog snällt på sig alla kläder och visade vägen hem, som jag inte riktig hade koll på. Man är rätt stor och ordentlig när man är sju år, vad tänkte jag egentligen? Storebrorsan Jacob var redan hemma, och katten Bamse. Jag hjälpte till med läxor, värmde maten, vi spelade tv-spel och övade handbollsstraffar. Dem tycker nästan att jag är coolast i världen eftersom jag har varit handbollsmålvakt, och är rätt omöjlig att lägga mål på. I alla fall för två små fotbollskillar. Det kan hända att jag får betalt för världens roligaste jobb, jag trivs bra i alla fall. Så mycket pedagog är jag inte, men företaget har börjat nischa in sig inom tillsyn också så det är väl en blandning. Får se hur länge det varar. Ska försöka vicka lite också, fick ett erbjudande om start som förskolelärare i dag men det hade jag inte hunnit. Tackat nej till att jobba för det tyska företaget i Amsterdam också, nu passar det allt va?

Let's keep in touch
Postat av: emma

shit, låter sjuuukt najs..

Postat av: Sofia

ska vi byta...

2007-11-22 @ 19:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback