soulmates

image115

Ullared i fredags, det var ganska exakt tio år sedan jag var där. När folk pratar om stället tänker jag mest på alla försäljare i Bulgarien som lockade svenska turister med skyltar som det stod "billigare än Ullared!" på med stora bokstäver. Sofia hade varnat mig för skåningar med magväskor som kör över alla som kommer i deras väg med kundvagnen. Istället var det killar med tribaltatueringar och tanter med lila, permanentat hår. Värre med andra ord. Men det var inte så många av dem, så jag och Sofia kunde springa runt precis som vi ville. Mest köpte vi rosa hårspray, ansiktsmasker och liknande nödvändigheter. Det är inte bra att vi shoppar tillsammans eftersom vi alltid övertygar den andre om hur bra just den där produkten är, och så slutar det med att vi kommer hem med likadana grejer även om det inte var tänkt så från början. Det slog mig hur lika vi är. Det skiljde bara en krona mellan våra inköp (666 och the neighbour of the beast) trots att vi hade köpt lite olika saker efter önskemål hemifrån. Och vi lirkade ur varandra resultatet på högskoleprovet, vi hade inte bara samma snitt utan samma poäng. Våra tankebanor är också rätt lika, vi kopplar saker på samma sätt och oftast räcker det med en blick. Jag kommer ihåg en gång när vi ringde till varandra i precis samma sekund så det inte gick fram några signaler. Jag lyfte på luren och i samma ögonblick hörde jag någon andas i andra änden. Jag tror jag fick fram ett skrämt "hallå?" innan Sofia hann säga detsamma. Vilken fin liten kärleksförklaring det här blev, jag är så romantisk.

Och annars då? Jo då, det är okej men lite förkyld. Tror bestämt att jag har en vagel i ögat också. Men det är nästan bra nu. Har pysslat lite hemma, satte upp lite väggdekorationer och hör hur dem ramlar ner bakom mig as I write. Ville se Parkway Drive på Sticky ikväll, men känner mig inte upplagd för skrikande aussies just nu. Jobb i morgon också.

Let's keep in touch
Postat av: Sofia

jag älskar dig gums. forever and after.

2007-11-30 @ 21:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback