i'm seconds away

Sitter i redaktionen nu, sista dagen. Har sjuk seperationsångest, jag vill inte lämna JM. Blev just attackerad med en kram av Patrik. Hur ska jag klara mig utan att träffa alla i klassen nästan varje dag? Att man bor i Partille gör inte saken bättre. Men jag tror vi kommer försöka hålla ihop rätt bra.

Dagen började med ett inställt tåg, för ovanlighetens skull. Det är fortfarande kaos efter urspårningen. Jag, Sofia och Jonte stod och väntade på ersättningsbussen som aldrig kom, trodde vi. Istället ringde vi Elisa som försovit sig och var på väg till Partille med bilen. Hon kom fram några minuter efter ersättningsbussen, och några minuter innan nästa tåg skulle gå. Fast var inte helt fel att stå och vänta i solen. Och grymt soft att åka bil till skolan. Det är en av de få anledningarna till att jag skulle vilja ha bil och körkort.

*

Det var tänkt att vi skulle åka upp till Nääs med klassen, men vi är inte så bra på att bestämma saker så stannade på skolan. Åt tårta i solen, mys. Härlig dag, och Lars var sötare än vanligt. Nu sitter jag och väntar på att Viktor ska komma hem, är på audition för en musiklinje vid Nya Varvet. Nu blir det förberedelser inför morgondagen.

Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback