shaking hand incision

Jag gillar det här med engelska rubriker från låtar. Men det beskriver min första dag som värvare rätt bra, mina händer skakar helt galet. Det var hårt att gå från komaläge när jag var sjuk till att värva på stan. Men det gick, ganska bra till och med. Dagen började på kontoret, hade sällskap med Frida och vi fick jacka, t-shirt och väska innan vi drog ut. Kändes soft, speciellt när min gruppledare visade sig vara en riktigt schysst snubbe, med Dickies, Vans och George Pettit-glasögon. Kunde inte bli bättre. Men så fort vi kom till Järntorget började det ösregna, så efter ändrade planer tog vi vagnen till Backaplan istället. Det gick helt okej, lyckades starta en del samtal och alla var intresserade. Sedan var det såklart många som gick förbi, och en del som var mer eller mindre otrevliga. Men alla roliga människor överväger helt klart. Så en värvning blev det under dagen, och en hel del potentiella. Det visade sig vara snitt för de flesta på första dagen. Speciellt när det är dåligt väder. Alla är peppande, så jag tror det blir ännu bättre i morgon. Då drar vi till Trollhättan ett gäng. Ska spana efter Dallas Green-kopian. Gissar på att det är lite lättare att prata med folk där, eftersom dem inte har hunnit trötta på alla värvare. Men vi får se hur det går, måste klara mig hyfsat på testdagarna för att få förlängt kontrakt. Annars har det i alla fall varit grymt nice den stund det varade. Hade lite after-work i dag, mys. Och det lutar åt att vi får gå på Liseberg gratis, med åkband och allt. Får se om jag kan då bara. Nu ska jag vila mina skakande armar. Och bli frisk till i morgon har jag tänkt.

Let's keep in touch
Postat av: sara

grattis! hoppas du får det 'på riktigt' eller vad man ska säga:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback