"tom cruise, come out of the closet"

I förrgår åkte baby hem. Och vi sa hejdå två gånger, eftersom han kom hit och hämtade glömda saker med Timmy och Johanna. Nu är det tomt, men har inte fått någon direkt tid till att tänka än. Har tömt min garderob, därav rubriken från south park som numera är allt jag kan tänka på när jag ser en garderob, och flyttat ner allt i källaren. Hittade en del roliga kläder, undrar hur man tänkte. Eller om man tänkte alls snarare. Men inget jättekul, har rensat bort det galnaste från mellan/högstadiet. Men hittade till min förvåning lite rosa saker. Rosa. Det är inte min grej. När jag var yngre var jag lite av en tomboy, inget extremt men hade nästan bara killkompisar och vägrade klänning. Fast nu tycker jag rosa är sött, på det mesta utan kläder. Som Lee Stafford's vax och hårspray. Och läppglans, yum. Det är rätt kul att gå igenom gamla grejer, även om det är ett helvete att sortera och avgöra vad som ska slängas. Blir alltid så nostalgisk, massa handbollsmedaljer och t-shirts till exempel, nu känns det sjukt att det var en del av mitt liv i 8 år. Flera skokartonger med gamla brev. Och en hel del pinsamma skivor, men mest hip hop. Det känns inte så pinsamt längre, det var ändå jag ett bra tag. I morgon får jag möblerna. Då ska vi flytta ner sängen i källaren och bygga IKEA-möbler. Och försöka få igång tv:n. Finally. "Inflyttningsfest" i helgen förhoppningsvis.


Björn ville bjuda mig på Dropkick Murphys i dag, men så var biljetterna slut. Buhu, jag vill gå på en riktig spelning.


Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback