carousel

Var på Liseberg (kul men onödig fakta: Amnestys nya "chef" heter Lise Berg och har fått gratiskort på Liseberg) med glada Uppsala-bor i lördags: Viktor, Timmy och Johanna. Kanske inte bäst timing, med tanke på att det regnade större delen av dagen. Ändå var det jättelånga köer överallt. Och jag var galet trött, as usual. Men det var kul ändå, mest för att dem andra var så uppspelta. Timmy var det gladaste barnet av dem alla, och helt orädd. Längesedan jag hade åkpass, och om jag ska vara ärlig har jag tröttnat lite på Liseberg. Dessutom blev jag illamående rätt snabbt. Av alla saker som gungar fram och tillbaks, typ. Brukar inte bli så. Men alla bergochdalbanor är bra, speciellt Balder och Kanonen. Och så gick vi spökhotellet Gasten, alla hoppade på mig och jag blev "räddast". Mina nerver har fått sig en törn känns det som. Hann med Carl-Einar Häckner också, och han var lika bra som alltid, såklart. Timmy fick gå upp på scen också. Bra dag ändå, med bäst sällskap. Längtar lite till jul på Liseberg, sjukt. Men det är väl antagligen för att det känns som höst nu med allt regn. Men ska bli skönt med riktig sommar också. "I need the smell of summer, I need its noises in my ears."



Let's keep in touch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback