insomnia insomnia insomniac

Insomniacs have been known to complain about being unable to close their eyes or "rest their mind" for more than a few minutes at a time. Both organic and non-organic insomnia constitute a sleep disorder.

Jag har alltid klagat över att jag har insomnia eftersom jag sovit mer eller mindre dåligt hela mitt liv. Men nu tror jag att det börjar bli på riktigt. Har legat klarvaken till efter fem flera nätter i rad. Trots att jag har varit aktiv på dagarna, rört på mig, försökt varvat ner, och allt det där. Jag har varit helt slut i kroppen, men inte kunnat stänga av huvudet. Och det har känts onaturligt att blunda, öppnar ögonen ofrivilligt när jag helst av allt vill fortsätta blunda. Det känns onaturligt, jag är för pigg, för vaken. Borde bli trött i ögonen åtminstone när jag är vaken så många timmar i streck och bär linser på dagarna. Det känns som att något är fel. Fredrik får det hela att kännas bättre "du vet att man dör om man inte har rem-sömn, va?"

Bilden är arrangerad. Personen på bilden har sömnsvårigheter:

image143

I går var jag i stan med Sofia hela dagen. Fått köpt alla julklappar nu! Och jag blev nöjd, känns så skönt. Vi är bäst på att shoppa tillsammans. Gick runt på stan och åt spenatlasagne och annat gott på Andrum. Tog vägen om Allum när vi skulle hem, och shoppade lite till. Efter det köpte vi godis och spenderade hela kvällen här med tv-spel. Sofia gick lite efter halv tolv, och nu har jag fått lite frisk luft och försökt att koppla av. För se hur det går att sova innan sista jobbdagen för det här året.

Let's keep in touch
Postat av: Tinna

Usch, din stackare. Jag ska allt säga till Hotpants på skarpen om vår överenskommelse angående att han ska sjunga vaggvisor (utan snusk) varje kväll för dig. Bäst för honom att han sköter sig! *shakes fist*

Allum.

2007-12-18 @ 14:54:14
Postat av: therése

aw det vore så bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback